יד החסידים על העליונה: בג"צ דחה עתירת הישיבה הספרדית

במהלך מאבקי השליטה, הגיעו הדברים גם לכדי ונדליזם והשחתת מבנה ישיבת תורה ודעת. ובמהלך הדיונים הביאה ישיבת אמרי דעת אסמכתה לטענה לפיה ההקצאות הללו לא חוקיות. והציגה תכתובת מיילים בין הישיבה לבין נציגי ש"ס בעיריית בני ברק, שבהם נכתב כי ההקצאה היא לא כחוק ולא התקיים שום הליך הקצאה
איתי גדסי 6 Comment on יד החסידים על העליונה: בג"צ דחה עתירת הישיבה הספרדית

התוצאה: מוסדות קרלין יקבלו שלוש קומות, מוסדות מודז'יץ יקבלו שלוש קומות, עמותת מנחת יהודה הליטאית תקבל את קומת המרתף. וישיבת אמרי דעת שעתירתה לא התקבלה, תתפנה מהשטח • ואיך זה ישפיע על הליך ההקצאות?

צילום: מפות גוגל
במהלך מאבקי השליטה, הגיעו הדברים גם לכדי ונדליזם והשחתת מבנה ישיבת תורה ודעת. ובמהלך הדיונים הביאה ישיבת אמרי דעת אסמכתה לטענה לפיה ההקצאות הללו לא חוקיות. והציגה תכתובת מיילים בין הישיבה לבין נציגי ש"ס בעיריית בני ברק, שבהם נכתב כי ההקצאה היא לא כחוק ולא התקיים שום הליך הקצאה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"צ דחה אמש עתירה של ישיבת אמרי דעת בראשותו של הרב אריה אלחדד, שעתרה לבג"צ בגין הקצאה של עיריית בני ברק למוסדות קרלין, מודז'יץ, ועמותת מנחת יהודה הליטאית.

העתירה הוגשה לאחר שישיבת תורה ודעת השוכנת ברחוב חבקוק (מתחם אוסם), טענה כי ההקצאה למוסדות קרלין במסגרת הסכם פשרה בין העירייה לקרלין, לאחר שמוסדות קרלין הגישו תביעה נגד העירייה בנושא. התביעה דרשה כי הישיבה השוכנת במקום תקבל את ההקצאה, או לחילופין שהעירייה תקיים הליך הקצאה "בהתאם לדרכים המקובלות" ולא בהסכם פשרה.

כזכור במהלך מאבקי השליטה, הגיעו הדברים גם לכדי ונדליזם והשחתת מבנה ישיבת תורה ודעת. ובמהלך הדיונים הביאה ישיבת אמרי דעת אסמכתה לטענה לפיה ההקצאות הללו לא חוקיות. והציגה תכתובת מיילים בין הישיבה לבין נציגי ש"ס בעיריית בני ברק, שבהם נכתב כי ההקצאה היא לא כחוק ולא התקיים שום הליך הקצאה, וכי על הישיבה לדרוש הליך כזה, ולא לשתף פעולה עם הסכם הפשרה, אשר לטענתם הוא לא חוקי.

בג"צ קיבל את עמדת העירייה והמשיבים בהם ייצגו עו"ד אריאל יונגר (עיריית בני ברק), עו"ד שמעון שגיא (קרלין), עו"ד ציפורה בליצר (מודז'יץ), ועו"ד משה מורגשטרן (דגל), ודחה את העתירה על הסף. משום שאין מקום להתערבות בית המשפט בהליך השיפוטי שבמסגרתו הוסדרו הזכויות של קרלין מול העירייה.

בפסק הדין ציינו השופטים כי בית המשפט לא יתערב, משום שלא מדובר בערעור על ההחלטה המנהלית של ההקצאה אלא בביטול פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי שאישר את הפשרה בין קרלין, מודז'יץ ומנחת יהודה לבין העירייה.

בהתאם לכך, אושרה הפשרה, ומוסדות קרלין יקבלו שלוש קומות במבנה, מוסדות מודז'יץ יקבלו שלוש קומות, עמותת מנחת יהודה הליטאית המפעילה את בית הכנסת בראשות הגר"ש גלאי רב מתחם אוסם והסביבה, תקבל את קומת המרתף. וישיבת אמרי דעת שעתירתה לא התקבלה, תתפנה מהשטח.



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    בית המשפט לא התערב כמנהגו מזה זמן רב, לחכך ידיים בהנאה ולצפות ב"יכה יוסי את יוסי"
    חבל רק שהכוחנות של חסידים וליטאים ביחס לציבור בני תורה לובשת אופי כזה חזירי! כן, חזירי! ולא רק בבני ברק אלא בכל מקום שנשלט על ידי נציגות חרדית אשכנזית
    הרבה יותר קל לבני תורה ספרדים להתקיים בעיר חילונית! זה חילול ה' אדיר , לא מספיק האויבים מבית קמים גורמים בריונים מבפנים והורסים כל חלקה טובה בחברה החרדית
    בושה וחרפה!
    בני תורה הספרדים יזכרו את זה היטב היטב בקלפי ויצביעו ברגליים!

  2. 5

    לפנות לבג"ץ זה הקדוש ה' של דורנו. בושו והכלמו לכם במקום לפנות לדין תורה אתם פונים לערכאות.

  3. 4

    אנחנו מדברים לאחר זימונים לדיני תורה במקומות שונים
    כאשר עיריה חרדית שולחת את היועץ המשפטי לעטון בפני בית הדין
    שהעיריה מנועה על פי חוק לדון בדין תורה
    הוא אשר דיברנו – חזירים!

  4. 1

    התמונה לא נכונה… ישיבת תורה ודעת נמצאת לפני